10 grader kallare

Jaha, det är kallare än vad det brukar vara i Juli månad här i Paris. 10 grader kallare än hemma i Sverige och dessutom har regnet bestämt sig för att falla kontinuerligt och har inte heller något emot att vara lite intensivt också. Tack, Frankrike, tack... Nej men jag är väl på lite surhumör idag, har annars inte så mycket emot regn men här i Paris blev det av någon anledning snäppet jobbigare. Kanske för att alla kör som galningar och man får en fräsch dush emellanåt när de kör förbi eller för att man är tvungen att sicksacka mellan paraplyer som är ute efter att plocka ut ögonen på en eller varför inte halshuggas... Får införskaffa mig ett eget paraply som kan vara med på paraplyslagfältet. Hade planerat att gå på Champs-Élysée trots regn för fotografera då det är ganska najs att göra det när det regnar men insåg att jag inte hade någon plastpåse att stoppa kameran i nu när jag slutat skolan. Så jag åker hem och så får jag se om jag kan ladda upp igen och ge mig ut, i så fall med plastpåse i högsta hugg! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här finner du det som inspirerar mig, det som gör mig glad och det som värmer mig. Foton, texter, filmer, helt enkelt lite av varje i en härlig röra. Välkommen in och njut, jag hoppas du hittar någonting som kan falla dig i smaken.