En härlig dag

Idag har jag gått och gått och gått och gått ytterligare lite till. Började med att ta metron till Concorde och gå hela Champs Elysee gatan upp till Triumfbågen. Eftersom det är Frankrikes nationaldag på Måndag så var det fullt med flaggor i träden och sittplatser vid sidorna om vägen. Det var lite som en byggarbetsplats med en hel del poliser. 



Efter besöket vid Triumfbågen så begav jag mig mot Trocadero vid Eiffeltornet. Satte mig där en stund och blev sedan väldigt hungrig så bestämde mig för att leta efter en mataffär. Har ni någon gång varit med om att ni ser massor med mataffärer överallt när ni inte ska handla mat och när det sedan väl är dags så verkar alla mataffärer fått vingar och flugit iväg? Så var det i alla fall för mig idag, jag gick en bra stund runt i alla möjliga kvarter utan att hitta något. Tillslut så hittade jag en liten matbutik. Trots att jag var väldigt hungrig så bestämde jag mig för att traska tillbaka till Trocadero och över Seine till Eiffeltornet där jag hittade en liten gräsplätt i solen (som nu äntligen tittar fram efter en veckas regn) och äta min lunch och dricka mitt kaffe (suck, varför har det plötsligt blivit gott med kaffe?). 


Därefter var jag påväg hem men eftersom metron körde förbi hållplatsen Invalides så bestämde jag mig för att hoppa av och spendera resten av eftermiddagen där. Tog lite bilder och gick sedan och satte mig på en parkbänk och tog fram mitt skissblock för att måla lite. Så härligt och fastnade där en god stund innan jag gick en bra mycket längre bit till än vad jag egentligen behövde till en metrostation för att få se lite mer av Paris. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här finner du det som inspirerar mig, det som gör mig glad och det som värmer mig. Foton, texter, filmer, helt enkelt lite av varje i en härlig röra. Välkommen in och njut, jag hoppas du hittar någonting som kan falla dig i smaken.