Halva tiden

Nu har halva tiden gått för mig här i Paris, det känns lite overkligt eftersom det har gått så fort. Just nu känner jag att jag vill stanna längre än två veckor till... Men jag ska inte tänka på att jag ska åka hem utan istället fokusera på nuet, det känns bättre! Idag har det såklart varit vanlig skoldag och det börjar släppa lite med att prata franska nu. 


Efter skolan så gav jag mig iväg för att shoppa lite, så gick till en bokhandel/dvdbutik/elektronikaffär. Höll mig till böckerna men kunde såklart inte låt bli att kika på tv-serierna som stod och skrek åt mig på två stora hyllor. Fick i alla fall köpt 3 franska böcker och en minilitet fransk lexikon, so I am satisfied.   Även om jag gärna hade köpt med mig lite tv-serier också, hehe. 

Sprang runt ytterligare lite på stan efter mitt besök i "bokhandeln" och eftersom jag blev så himmla sugen på lite fika mitt i allt så gjorde jag mitt första köp på Starbucks. Till min egen avsky har jag fått smak för vissa sorter av kaffe... Den som jag köpte på Starbucks smakade i och för sig mest choklad men det var ju ändå kaffe i den. Mums var det i alla fall att få lite varm kaffe/choklad att dricka eftersom det var lite kyligt och hade börjat duggregna. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här finner du det som inspirerar mig, det som gör mig glad och det som värmer mig. Foton, texter, filmer, helt enkelt lite av varje i en härlig röra. Välkommen in och njut, jag hoppas du hittar någonting som kan falla dig i smaken.