Slumpen

Lite dålig uppdatering senaste dagarna, sorry. I går var det Frankrikes nationaldag och det firade jag genom att ha en rikigt seg start på dagen. Hade ingen aning om vad jag skulle hitta på, segade i soffan framför TV och tittade på paraderna på Champs-Élysée. Satt och bläddrade bland bilder från Paris på tumblr och Pinterest för att få någon slags inspiration och hittade då av en ren slump en blogg. Det var en svenska som flyttat i Paris och hon skrev om lite alt möjligt hade fina bilder och även lite Paris tips. Därifrån har jag nu samlat på mig lite platser som jag ska besöka. På eftermiddagen kom jag i alla fall iväg till Promenade Plantée som är en park som är över 4 km lång. Det var tidigare ett järnvägsspår som de nu då byggt om til park. Det var riktigt trevlig och det blev en promenad genom den plus lite till. Gillar verkligen att baa traska runt här i Paris. Är inte sällan kag skippar ett antal Métrostationer bara för att få gå och se omgivningen lite mer. 


Idag tog jag som omväxling bussen in till stan då jag började senare och ville ta en morgonsväng förbi Palais Royal. En riktigt fin liten trädgård och på morgonkvisten var det inte heller mycket folk och alldeles tyst trots att det bara ligger ett stenkast från Louvren. Mysig morgon helt enkelt! 

För kommande sista dagarna här är mina planer att pricka av lite platser från min lista och försöka hitta lite mysiga caféer. Ska jag vara ärlig har jag i princip inte besökt ett enda café här i Paris. Vilket är lite misslyckat. Men har verkligen svårt för att hitta något trots att det finns mängder. Antar jag är lite rädd för att gå in i dem, hehe. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här finner du det som inspirerar mig, det som gör mig glad och det som värmer mig. Foton, texter, filmer, helt enkelt lite av varje i en härlig röra. Välkommen in och njut, jag hoppas du hittar någonting som kan falla dig i smaken.