Mona-Lisa

Hade en ny sort av lektion idag. Franska via musik. Det handlade alltså om musik, artister oc låttexter. Att få lära sig nya ord genom att prata om musik gillade jag, synd att det bara är en sådan lektion i veckan... 

Eftersom det var sista lektionen så var jag sysslolös en liten stund, fick sedan nya om att ett gäng skulle åka till Louvren så bestämde mig för att hänga med. Det roliga var att det var ytterligare en svensk hos dem som skulle till Louvren, dessutom hette hon Anna och går i en skola som ligger kanske 300m från min skola, världen är liten ibland.

Louvren är verkligen stort! Det ser stort ut på utsidan, men från insidan är det ännu större, det känns som att det aldrig tar slut. Det är oändligt många konstverk, möbler och det är väldigt många rum. Vi var väl där i kanske 2,5 timmar och vi han inte ens med en hel våning... 


Så när man nu är inne i Louvren så får man ju passa på att se den mest berömda tavlan där inne, Mona-Lisa. Ja, ni har vä reda listat ut att det var fullt med folk som stod runt porträttet som är 77x53 cm. Det var lite komiskt så man kunde inte riktigt få någon stämning i den delen när man skulle titta på tavlorna. Det var mycket trevligare när vi kom till en del där det inte var så mycket folk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Här finner du det som inspirerar mig, det som gör mig glad och det som värmer mig. Foton, texter, filmer, helt enkelt lite av varje i en härlig röra. Välkommen in och njut, jag hoppas du hittar någonting som kan falla dig i smaken.